מדוע כדאי לבחור מערכת מכירות שהיא חלק ממערכת CRM?


המטרה המרכזית של כל עסק היא למכור כמה שיותר ולהגדיל את מספר הלקוחות ככל שניתן. לצורך העניין נהוג להשתמש במערכות למיניהן שאמורות לעזור לצוותי המכירה. אך נשאלת השאלה איזו מערכת אכן מציעה לעובדים ולמנהלים את המקסימום ותורמת לכל היבטי המכירה? כפי שתבינו מייד, התשובה היא מערכת מכירות שהינה חלק בלתי נפרד ממערכת CRM מתקדמת.

מערכת מכירות מבוססת  CRM- והמכירות נוסקות למעלה


נקודת המפתח בכל תהליך מכירה היא כמובן להיות כמה שיותר מוכוונים לצרכי הלקוח הספציפי שנמצא מולנו. זוהי הדרך הבטוחה לשפר את הסיכוי למכירה וזוהי בדיוק הסיבה מדוע חשוב לבחור מראש במערכת מכירות על בסיס CRM . באמצעות מערכת משולבת שכזאת אתם יכולים להיות בטוחים שכל הנתונים הרלוונטים שיעזרו לנציגי המכירות יהיו מעודכנים באופן אוטומטי, ושום מידע חשוב לא יתפספס בדרך. כל נציג מכירה ידע בדיוק מי מולו בזכות תיקי הלקוח המפורטים שנמצאים במערכת ה-CRM, ועל כן יוכל להכווין את השיחה באופן המיטבי שישפר את סיכוי המכירה. 

יתרון נוסף של מערכת מכירות  שכזאת הוא שבלחיצת כפתור ניתן לבצע פילוח לפי מאפיינים מבוקשים, למשל לכל מי שחוגג יום הולדת או ללקוחות מצטיינים, ולבצע את הפרוייקטים השיווקים בצורה יותר יעילה ומושכלת באמצעות דיוור ישיר. יתרה מזאת, כאשר משכילים להשתמש במערכת מכירות על בסיס CRM, הרי שגם המנהלים יכולים לנצל את העניין לטובתם ולהיות מעורים יותר בקלות באשר למגמות המכירה העדכניות ולקבל החלטות מושכלות בהתאם. ה- follow up אחר המכירות הוא כה חשוב, כך שמערכות CRM מתקדמות כוללות בתוכן גם את האפשרות לביצוע המעקב תוך שימוש בכלי בינה מלאכותית, מה שמאפשר לאפיין את התנהלות צוותי המכירות אל מול נתוני הלקוחות בזמן אמת. 

עבודה יעילה יותר של צוותי המכירות


חלק בלתי נפרד מהגדלת אחוז המכירות טמון כמובן ביעילות העובדים ושביעות הרצון שלהם מהמערכת עימה הם עובדים. באירגונים שבוחרים לעבוד עם מערכת מכירות עצמאית ובלתי תלויה, צוותי המכירות סובלים מסביבת עבודה מרובת ממשקים בדרך כלל. הם נדרשים לתמרן בין מערכת ניהול הלקוחות למערכת ניהול המשימות, המלאי והנהלת החשבונות לשם ביצוע תהליך מכירה מלא, מה שמגדיל את הסיכוי לטעויות. פעילות מסורבלת שכזאת כמובן שעלולה שלחבל בסיכויי המכירה, ועל כן רצוי לעבוד עם מערכת שכוללת בתוכה כבר את כל הממשקים הדרושים בסינכרון מושלם, ובמילים אחרות – מערכת מכירות שהינה חלק ממערכת CRM מתקדמת. 

מערכת שכזאת אף מסוגלת לחלק בעצמה את העבודה בין הצוותים השונים, לנתב את זרם העבודה בצורה יעילה, לזכור בדיוק לאילו לקוחות כבר בוצעה פנייה ולתזמן את העובדים לפנייה שנייה ושלישית, בהתאם למצב הטיפול הקיים. היעילות של מערכת מכירות שכזאת מתבטאת גם ביכולת של המנהלים להיות תמיד עם אצבע על הדופק, וביכולת שלהם לפקח על צוותי המכירה ולזהות אבטלה סמויה או לחץ על צוותים מסוימים, וזאת על ידי לחיצת כפתור פשוטה וצפייה בנתונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה