בעיות שעשויות להתעורר וכיצד לפתור אותן

 
מערכת CRM היא בעלת פוטנציאל ענק. היא יכולה למנף את החברה בצורה יוצאת מן הכלל. אך כמו כל דבר עם פוטנציאל, גם CRM עשויה להתפספס. לעיתים, למרות המאמץ וההשקעה, נדמה כי התוכנה פשוט לא עובדת.

ריכזנו עבורכם תרחישים בעיתיים שעשויים להתעורר, ודרכים למנוע אותם:

העובדים לא רוצים לעבוד עם התוכנה

אנשים לא מגיעים לעבודה כדי לתקוע את הראש בקירות ולהלחם עם המערכת. אם הם לא אוהבים לעבוד על התוכנה, כנראה שיש סיבה לכך. יתכן שהם מרגישים שאף אחד מלבדם לא מראה נכונות לעבוד על התוכנה, לכן הם בעצמם זונחים את השימוש בה.

יתכן שאין שום תמיכה מקצועית לתוכנה ושאלות רבות נותרות ללא מענה, לכן אף אחד לא רואה טעם לעבוד עליה. לכן, חשוב לוודא שתהיה לחברה תמיכה מקצועית מצד ספק התוכנה, לאורך כל זמן ההתקנה וכמובן שגם לאחר מכן.

סיבה נוספת אפשרית לחוסר המוטיבציה של העובדים, היא שהמנהלים עצמם אינם משתמשים בתוכנת קישרי לקוחות. איך אפשר לצפות שהעובדים הזוטרים ישתמשו בה, כאשר המנהלים מתעצלים לעשות זאת? השינוי צריך להתחיל מלמעלה, זהו הקודקוד שלו. כאשר אתם מתקינים

תוכנות CRM, חשוב כי כל המנהלים יפגינו גישה חיובית ויצעידו אחריהם את כל העדר.

העובדים מראים מוטיבציה להשתמש במערכת קישרי לקוחות, אך הטכנולוגיה עוצרת בעדם

מכיוון שהשוק מוצף בספקי תוכנות, אין ערובה לכך שתרכשו תוכנה שאין בה באגים. אמנם חברות מקצועיות ואמינות עובדות קשה מאוד כדי לשחרר גרסאות מקצועיות, אך לא כולן כך. הבאג הנפוץ ביותר מתרחש כאשר משתמשים מנסים להתחבר למערכת אך נכשלים בכך. כאשר זה קורה, קרוב לוודאי שהם יזנחו את השימוש בתוכנה. גם כאשר התוכנה איטית מאוד ולוקח זמן רב להתחבר אליה, היא תבריח את המשתמשים.

גם שינויים בהנהלה עלולים לפגוע בהצלחה של תוכנה חדשה

לדוגמה, אם העובדים כבר רגילים לעבוד על מערכת קישרי לקוחות ולמרות זאת המנהל החדש משנה אותה לחלוטין, יהיה להם קשה מאוד להסתגל לשינויים החדשים. דוגמה נוספת: כאשר כל המנהלים שתמכו בהתלהבות ברכישת תוכנה יעזבו את החברה, לא תהיה לעובדים אחרים שום מוטיבציה להנהיג את השינוי אחריהם.

מערכת קישרי הלקוחות אינה מספקת את הסחורה

יתכן שהעסק - או המבנה שלו - השתנה. לעיתים יש צורך למזג את כל המערכות, כך שהן תשתלבנה בהרמוניה עם CRM. בצורה זו, לעובדים יהיה נוח לעבוד עליה.

לסיכום, אין ספק שרצוי "להקדים תרופה למכה", לצפות מראש מצבים מסוימים, להכין תרחישים ולחשוב כיצד תגיבו אליהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה