כמה טיפים חשובים

כיום, מערכת CRM ממוחשבת היא חובה בכל עסק, קטן כגדול. חשוב לדעת, שהתקנת מערכת כזאת מביאה עמה שינויים משמעותיים אשר משפיעים על שגרת העבודה הקבועה של כלל העובדים. לכן, ריכזנו עבורכם את כל ההמלצות אשר יעזרו לכם לבחור את התוכנה המתאימה עבורכם, ולעבור את תהליך ההתקנה בשלום.

1. זיכרו תמיד מי הולך להשתמש במערכת ה - CRM, ותכננו (וקנו) בהתאם. נסו להגדיר את הרציונל שלכם לגבי התקנת מערכת CRM עוד לפני שאתם מתחילים בדיון עם הספקים השונים. וודאו היטב כי אתם שמים את התקשורת עם המשתמשים במרכז תשומת הלב כאשר אתם מגדירים את הדרישות והצרכים שלכם. לעיתים קרובות מדי, מומחי CRM מובילים את תהליך הבחירה לבדם, ללא עזרה מהמנהלים, מה שעלול לעיתים להביא לכך שהחברה קונה מערכת CRM שהיא אולי טובה, אך לא בהכרח מתאימה לצרכים שלה. מסיבה זו, עצתנו לכם היא לבחור מערכת CRM שתעבוד בשילוב עם השגרה היומיומית של המשתמשים, בניגוד למערכת שתדרוש מהם לשנות את התנהגותם הקבועה. כיום, אנשי המכירות, השיווק והשירות משתמשים הרבה בטכנולוגיה מודרנית כמו שליחת אי-מיילים, גלישה באינטרנט וצפייה במידע חשוב דרך הטלפון הסלולרי. פיתרון CRM אשר ידמה לשימוש במכשירים אלה או אפילו יגיע דרכם במובן מסויים - הוא הפיתרון בעל הסיכוי הגבוה ביותר להצליח בקרב המשתמשים.

2. וודאו כי תוכנת ה- CRM שלכם מתקשרת עם מערכות מפתח אחרות בעסק. אם אתם רוצים שמערכת CRM תהיה באמת אפקטיבית, היא חייבת לתקשר עם מערכות אחרות הנמצאות בשימוש בעסק שלכם. אם התנאי הזה לא מתקיים, זה עלול להעמיד בסיכון כמה מהפעולות הראשוניות ביותר שהארגון עושה בקשר ללקוחותיו, שאינן קשורות לצוות המכירות.

3. בידקו כיצד תוכנת ה- CRM תטפל במידע קריטי לגבי לקוחות. כאשר אתם מעריכים מערכת CRM, וודאו כי אתם בודקים כיצד המערכת הולכת להתנהל בנושא של מידע על לקוחות החברה. על מנת לעשות זאת, על מקבלי ההחלטות לשאול את השאלות הבאות, לפני רכישת התוכנה:
• האם התוכנה תספק לצוות המכירות שלכם את המידע העיסקי שהם זקוקים לו - מעבר למידע הפשוט על מכירות - כמו למשל היסטוריה של הרכישות הקודמות של של הלקוח, הסכום הממוצע שהוא מוציא בכל רכישה, ומידע הקשור לנתינת שירות?
• כאשר צוות התמיכה יקבל שיחה, האם מערכת ה - CRM תאפשר להם להיות מודעים למידע חיוני, כמו למשל אם הלקוח מתקרב אל סוף תקופת המנוי שלו, או מה הוא נוהג לרכוש?
• האם לצוות הגבייה והחיוב תהיה היכולת לראות את ההיסטוריה של השירות שקיבל כל לקוח, כך שהם יוכלו להתנהג בהתאם כאשר יש להם חשבונות שאינם משולמים בזמן?
• האם התוכנה תספק לצוותי המכירות והשירות שלכם מרכז מידע כללי על לקוחות פוטנציאליים, כך שהם יוכלו להתמקד בהשגת לקוחות מסויימים בהתבסס על נושאים שונים, כדוגמת מיקום, קבוצת גיל, מצב משפחתי וכו'?

4. חישבו בגדול, אבל תתחילו בקטן. אם אתם רוצים ליישם תוכנת CRM בצורה יעילה, נעימה ופשוטה, אל תקפצו גבוה מדי בתחילה. אינכם חייבים- ולמעשה אינכם צריכים - לעשות הכל בבת אחת או לבדוק באופן מיידי כל פונקציה וכלי שיש במערכת ה - CRM החדשה שלכם. חשוב מאוד שתפעלו בשלבים, כדי שהמשתמשים החדשים של התוכנה לא יבהלו מכמות המידע והאפשרויות. כך גם תוכלו לעקוב באופן טוב יותר אחר אחוזי ההצלחה של התוכנית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה