שלבים בהקמת לקוח חדש בבנק למשכנתאות

 
לקיחת משכנתא היא לא דבר של מה בכך והיא לא דבר שעושים "על הדרך". לוקחים משכנתא רק לאחר שמבינים היטב את כל המשמעויות שלה, מאחר ומשכנתא היא הלוואה ארוכת טווח – עד 30 שנה! – ולכן כדאי לשקול היטב את הנושא טרם קבלת ההחלטה. יחד עם זאת, כאשר קיבלתם החלטה חיובית בנושא, האפשרות היחידה היא לקחת משכנתא רק דרך אחד מהבנקים למשכנתאות.

כפי שאמרנו קודם משכנתא איננה הלוואה רגילה ולכן יש צוות מיוחד אשר מוסמך ומטפל בנושא ומוכן לטפל בכל קושי או בעיה שיכולה לצוץ. יש לדעת כי בנק למשכנתאות הוא בנק בפני עצמו ובמידה והלקוח מעוניין לקחת משכנתא חדשה, או למחזר משכנתא קיימת, והוא לא לקח שם משכנתא בעבר, יש ל"הקים אותו" במערכות הבנק (על פי רוב אלה יהיו מערכות CRM) ולהגדיר לו את פרופיל הלקוח שלו. ומאחר ולקיחת משכנתא היא תהליך שיכול לקחת זמן, יש להערך לכך כי גם הפגישה בבנק והחתימה על הטפסים לוקחים זמן, ולתכנן לעצמכם כמה שעות טובות של היעדרות מהעבודה.

לשם הנוחות, ועל מנת שתדעו לקראת מה אתם הולכים, ריכזנו לפניכם את השלבים בהקמת לקוח חדש בבנקים למשכנתאות:
1. הקמת פרטים אישיים: לצורך מתן הפרטים האישיים שלכם יש להביא תעודות זהות של כל הנוגעים לעניין המשכנתא; דהיינו, לוקחי ההלוואה והערבים. היועץ יכניס למערכת את שמכם הפרטי, שם המשפחה, כתובת עדכנית, יבקש מכם מספר טלפון ועל פי רוב גם כתובת מייל.

2. פרטי חשבון בנק: מאחר והבנק למשכנתאות מקים לכם חשבון למשכנתא, יש צורך בפרטי חשבון הבנק ששם מתנהל חשבון העו"ש שלכם. הבנק למשכנתאות יחתים אתכם על טופס הוראת קבע וישלח אותו לאישור בבנק שבו מתנהל חשבונכם.

3. מקומות תעסוקה: הבנק למשכנתאות ידרוש לדעת היכן אתם עובדים ויכניס גם את הפרטים האלה אל המערכת. הוא יבקש לדעת את שם החברה בה אתם עובדים, הכתובת, הטלפון ואת התפקיד שלכם בחברה. למען קיצור התהליך, הגיעו מוכנים.

4. ערבים: כאשר אתם לוקחים משכנתא עליכם לשעבד את הנכס אותו אתם קונים לטובת הבנק. זאת כל בנק ידרוש מכם. בחלק מהמקרים, הבנק ירצה גם ערבים – אלה הם הבטחונות של הבנק כי במידה ואתם לא תצליחו לפרוע את ההלוואה, הבנק יהיה ראשי לפנות אליהם. למשל, אם לקחתם את המשכנתא בבנק למשכנתאות כדוגמת הבנק הלאומי למשכנתאות, יתכן והבנק ידרוש מכם בין ערב אחד ומעלה על פי גובה ההלוואה והסיכון לבנק. הבנק יבקש לראות את תלושי השכר שלהם, מספר חשבון בנק ועוד מספר אישורים נוספים.

5. פרטי ההלוואה: זהו השלב הסופי בו היועץ למשכנתאות יקים את פרטי ההלוואה – הכוונה למסלולים אותם לקחתם במשכנתא: האם אלה הם מסלולים בריבית קבועה או בריבית משתנה או האם היא צמודה לפריים. כדאי לדעת שיש מספר מסלולים ועליכם לבחור במסלול הטוב ביותר עבורכם ולעיתים להתמקח על המסלולים עם היועץ בבנק.

כעת, כל שנותר הוא לחתום על המסמכים (זוהי ערימה לא מבוטלת של טפסים) ולהמתין לקבלת הצ'ק.

לסיכום, משכנתא יש לקחת בתבונה. יש לשקול היטב את כל הצעדים טרם לקיחתה. ככל שתפעלו נכון טרם החתימה כך הסיכוי שלכם לשנים שקטות ומחושבות כלכלית הוא גדול יותר.

תגובה 1: